TÜBİTAK Başvurularında 1 Ocak 2019 Tarihinden İtibaren E-İmza Süreci Başlıyor
TÜBİTAK tarafından, proje başvuru süreçlerinin hızlandırılması, daha güvenli yapılabilmesi ve proje başvurularında basılı kopya belge alınmaması amacıyla, Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) tarafından yürütülen programlara, 1 Ocak 2019 tarihi itibari ile elektronik imzayla (e-imza) başvuru yapılacaktır.
Başvurular, 1 Ocak 2019’a kadar basılı ve e-imzayla alınacak, ancak bu tarihten itibaren basılı belgelerin gönderilmesi süreci tamamen ortadan kalkacak ve tüm başvuruların e-imzayla yapılması zorunlu olacaktır. Bu nedenle, proje ekibinde yer almak isteyen kişilerin ve kuruluş yetkililerinin, Nitelikli Elektronik Sertifikaya (NES) sahip olmaları gerekmektedir.
1 Ocak 2019 tarihi itibariyle ARDEB programlarına başvuru yapabilmek için;
- Proje ekibinde yer alan kişilerin ve tüm yürütücü/katılımcı kurum/kuruluş yetkililerinin Nitelikli Elektronik Sertifikaya (NES) sahip olmaları,
- Kurum/kuruluş yetkililerinin başvuru sisteminde doğru bir şekilde kayıtlı olduğundan emin olunması ve sistemde yer almayan kurum/kuruluş yetkililerinin sistem üzerinden yetki tanımlarını yapmalarının sağlanması,
- Sertifikaların kullanılabilmesi için bilgisayarlara gerekli yazılımların yüklenmesi ve donanımların (kart okuyucu, kart) temin edilerek kurulması,
- Tüm bu işlemlerin ardından, sistemin test edilmesi ve doğru çalıştığından emin olunması gerekmektedir.
TÜBİTAK tarafından hazırlanan e-imza başvuru süreci ile ilgili detaylı bilgiye ilgili bağlantıdan ulaşabilirsiniz:
https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/281/ardeb_e-imza_yardim_dokumani.pdf